Development of Tablet Based Learning to Promote to Read Words for The Spelling for Pratomsuksa 1 Students / การพัฒนาบทเรียนบนแท็บเล็ตพีซี เพื่อส่งเสริมการอ่านสะกดคำสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Kasira Boonphun and Passkorn Roungrong / กษิรา บุญพันธ์ และภาสกร เรืองรอง

Abstract

วิทยานิพนธ์นี้ นาเสนอการพัฒนาบทเรียนบนแท็บเล็ตพีซี เพื่อส่งเสริมการอ่านสะกดคา สา หรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปี ที่ 1 มีจุดประสงค์ 1) เพื่อสร้างและหาประสิทธิภาพบทเรียนบนแท็บเล็ตพีซี เพื่อส่งเสริมการอ่านสะกดคา สา หรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 2) เพื่อเปรียบเทียบผลสัมฤทธ์ิทางการเรียนบทเรียนบนแท็บเล็ตพีซี เพื่อส่งเสริมการอ่านสะกดคา สา หรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 3) เพื่อศึกษาความพึงพอใจในการใช้บทเรียนบนแท็บเล็ตพีซี เพื่อส่งเสริมการอ่านสะกดคา สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปี ที่ 1 ของกลุ่มตัวอย่าง จา นวน 37 คน โดยเลือกแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ บทเรียนบนแท็บเล็ตพีซี, แบบประเมินคุณภาพของบทเรียนบนแท็บเล็ตพีซี, แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธ์ิทางการเรียนบนแท็บเล็ตพีซี และแบบสอบถามความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อบทเรียนบนแท็บเล็ตพีซี
ผลการวิจัย พบว่า 1) บทเรียนบนแท็บเล็ตพีซี เพื่อส่งเสริมการอ่านสะกดคา สา หรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปี ที่ 1 ที่สร้างขึ้นประกอบด้วยหน้าหลักเพื่อที่จะให้เลือกศึกษามาตราตัวสะกดต่างๆ มีทั้งภาพตัวอย่าง และมีแบบฝึกหัดท้ายมาตราแต่ละมาตรา โดยผ่านการประเมินคุณภาพจากผู้เชี่ยวชาญด้านต่างๆ พบว่า คุณภาพของบทเรียนอยู่ในระดับเหมาะสมมากที่สุด โดยมีค่าเฉลี่ย (( x ) = 4.56) และมีประสิทธิภาพเท่ากับ 84.86/81.76 2) ผลสัมฤทธ์ิทางการเรียนหลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 3) ความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อบทเรียนบนแท็บเล็ตพีซี ทั้งทางด้านผลลัพธ์ ด้านกระบวนการ และด้านปัจจัยนาเข้าระดับความพึงพอใจอยู่ในระดับเหมาะสมมากที่สุด โดยมีค่า ( x = 4.82)


คำสำคัญ: บทเรียนบนแท็บเล็ตพีซี การอ่านสะกดคำ


This thesis was to Development of tablet based learning to promote to read words for the spelling section course Pratomsuksa 1. The purpose of this study were 1) To construct and find out of lesson on tablet PC. 2) To compare the resaults of learning the lesson on a tablet PC. 3) To examine contentment of student about the lesson on a tablet PC of the 37 sample groups by use sample specific the instruments used in reserch were Tablet based learning PC, Quality assessment of tablet based learning PC, Achievement test of tablet based learning PC and questionnaire of student satisfacion on tablet based learining PC. 

The result of study, wereas follow 1) Development of tablet based learning to promote to readords for the spelling section course Pratomsuksa 1. Including to page for spelling study with preview the exercises at the end of each section to section. Through the evaluation of various experts. The effectiveness of lesson was at the most appropriate level with the mean at ( x = 4.56) and be effective at 84.86/81.76 2) The results of learning was found that the posttest were more than the previous. It was statistically significant at 0.05 levels. 3) Examining contentment at student about the lesson on a tablet PC. Both the result of process, and input were at most appropriate level with the mean at ( x = 4.82)

Keywords: The Lesson on the Tablet PC, Read Words for the Spelling


Keywords
บทเรียนบนแท็บเล็ตพีซี การอ่านสะกดคำ The Lesson on the Tablet PC, Read Words for the Spelling
Section
Research Articles

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

How to Cite
กษิรา บุญพันธ์ และภาสกร เรืองรอง, Kasira Boonphun and Passkorn Roungrong /. Development of Tablet Based Learning to Promote to Read Words for The Spelling for Pratomsuksa 1 Students / การพัฒนาบทเรียนบนแท็บเล็ตพีซี เพื่อส่งเสริมการอ่านสะกดคำสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1. Journal of Community Development Research (Humanities and Social Sciences), [S.l.], v. 7, n. 2, p. 1-11, dec. 2014. ISSN 2539-5521. Available at: <http://www.journal.nu.ac.th/JCDR/article/view/743>. Date accessed: 19 june 2019.